sjukt jobbig dag.

Jag vill ha detta överstökat nu, dessa sista veckor är hemska. Kroppen är fylld med hormoner och vätska..Går jag upp mer i vikt nu pga av vätska och barnet får jag hålla mig inomhus, folk kan ju bli rädda ( ironi ) men detta är inte bra för psyket, jag kämpar smått med gamla tankar varje dag..speciellt nu i slutet..
Dock är jag ju inte knäpp, utan förstår att man ofta går upp en del i slutet, men vad jag hoppas att det inte är mycket.

jag försöker ut på en halvtimmes promenad om dagen för att lätta min ångest, men den rundan kan förstöra en hel dag pga av foglossningen..om sagt ond cirkel.

Känner att jag hade behövt gnälla till en gravid i samma sits, för förstår att det är piss och lyssna på för en ickegravid..

går in i vecka 34 på fredag, allså har jag en del veckor kvar..Blir det som jag vill så är det "endast" 5 veckor kvar, MEN 5 VECKOR SÅHÄR KÄNNS SOM 890 år..

OCH hur svårt kan det vara för en arbetsgivare att skicka ett intyg till mig så dem kan räkna min mammapenning? Är 14 veckor sedan jag skickade in lappen och 5 samtal och 3 sms senare står jag fort farande utan papper..ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, känns skit att inget kan gå enkelt..


Kommentarer
Postat av: johanna torstensson

tänkte jag skulle lämna ett litet avtryck när jag ändå är inne och kikar ;) foglossning är minsann inget kul, misstänker att du har det några gånger värre än mig. jag fick problem med det för två veckor sedan och är nu sjukskriven. allt är bara en ond cirkel, man blir uttråkad av att inte göra något och sedan när man gör något, ex. dammsuga så orkar man bara en liten stund sen gör det så sjuhelsikes ont :(

inte trodde man att det var såhär att vara gravid..

men hoppas att du mitt i allt ändå mår något sådär bra, snart har du bebis hos dig. något positivt i allt det tuffa :)

kram!

2011-09-07 @ 21:57:53
Postat av: jessica

vad kul att du läser min blogg, fast lite trist att det mest handlar om gnäll just nu.. Blir nog gladare miner sen :)

Har du redan råkat på den skiten? Jag hade tur och klarade mig fram till vecka 31..

usch, hoppas inte försäkringskassan krabbar för dig med sjukskrivning, finns en del idioter som inte tycker att gradvitet är någon bra anledning till att vara sjukskriven.

Ja det är inte mycket man orkar innan man faller ihop av smärta, hör med sjukgymnasten om foglossningsbälte, jag köpte ett eget som hjälper lite grann iallafall. ja, man får tänka så (att trollet kommer snart) annars tyar man inte. Krya på dig! Kram

2011-09-07 @ 23:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0