bvc

Eftersom det hände något med min förra blogg www.pessika.blogg.se så fick jag helt enkelt göra en ny. Inläggen man skrev i den förra bloggen fanns inte när man poppade upp sidan. Jätte konstigt och jag orkade inte krabba med det.
Så nu börjar jag väl om i denna istället.
Imorse när jag vaknade så hade jag en jättekonstig känsla i magen, det krampade lite överallt och när jag kissade trillade jag nästan av toalett stolen av smärtan.
Jag körde in till jobbet ändå i hopp att det skulle försvinna, men det gjorde det icke, så jag fick åka till bvc.
Jag hademagkatarr och ska lämna ett urinprov imorgon så vi kan utesluta urinvägsinfektion.
Så nu ska jag äta tabletter för magkatarren, hon lyssnade även på hjärtljuden och kände. Hjärtjuden var jättebra, 152 slag i minuten, mamma sa att det är hjärtljud för en flicka..hm vem vet?
Hon sa att hon kunde känna bebisen och den i princip låg och sparkade på urinblåsan.. inte konstigt jag ofta har ont när jag kissar..
jag blev ju skiträdd imorse, tänkte det värsta framför mig att det var dött i magen osv.. man är så nojjig.
Så nu hoppas jag att min magvärk ska försvinna inom några veckor.
Så idag har jag varit ledig från jobbet för att vila så jag orkar jobba mina 50 timmar i helgen.
Sen pratade jag och barnmorskan om att det är ju inte konstigt att det kommer magkatarr, mina organ har ju fått ta stryk i många år, av anorexin och då speciellt tarmarna. Nu kräks jag ju med typ varannan dag så detta var kanske lite väntat.
Nästa vecka så ska jag och äskling till bvc i karlshamn och göra ultraljud iallafall..
Självklart hade jag räknat fel med veckorna så på lördag är jag i vecka 18, inte 19. Så fel det kan bli.
Nej nu ska jag bädda ner mig i soffan lite med en hund och mysa.
Förresten får ni gärna ge mig tips på inredningsidor på internet där man kan beställa påslakan osv.. behöver massa sånt. Har slängt en hel del.
Puss

Kommentarer
Postat av: Jajja

skönt att de va okej med bebisen :) Längtar till den tittar ut :) Och så ville jag bara säga att Både Loke och Thea låg på 155-160 i hjärtslag hela tiden. Vem som än bor där inne är väldigt välkommen :) <3 kramen

2011-05-18 @ 18:45:10
Postat av: jessica

ja det var jättelugnande.. ja det stämmer säkert inte, allt har ju sina terorier :)



Ja vad det än blir för kön kommer jag vara överlycklig. kramis <3

2011-05-18 @ 22:57:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0